Tellus ano 21, n. 45, maio/ago. 2021

					View Tellus ano 21, n. 45, maio/ago. 2021

Capa: Foto produzida durante o batismo do milho-branco, uma atividade organizada pela escola junto aos rezadores seu Lídio e seu Florêncio, na TI Te’yí kue, em Caarapó.
Crédito da foto: Yan Leite Chaparro.
Criação e arte final: José Francisco Sarmento Nogueira

Published: 2021-12-22
  • Revista Completa

    DOI: https://doi.org/10.20435/tellus.v21i45.839
  • Editorial

    7
    DOI: https://doi.org/10.20435/tellus.v21i45.838

Artigos

  • An organization that crosses two worlds: deepening the hybridity of Avá-Guarani schooling

    Luis Fernando Moreira da Silva, Márcio Pascoal Cassandre, Wagner Roberto do Amaral
    9-36
    DOI: https://doi.org/10.20435/tellus.v21i45.710
  • Fish and living well: reflections in the Panambizinho indigenous land of the Kaiowá people

    Wilson Moreira Silva, Anastácio Peralta, Maria Leda Vieira de Souza, Laura Jane Gisloti
    37-69
    DOI: https://doi.org/10.20435/tellus.v21i45.679
  • Notas sobre desigualdad y progreso frente a la educación propia y el buen vivir

    Jazmin Nallely Arguelles
    71-86
    DOI: https://doi.org/10.20435/tellus.v21i45.742
  • Kairós and Chronos: about Kaingang times and cosmology

    Rute Barbosa de Paula, Luci dos Santos Bernardi, Maria de Souza
    87-114
    DOI: https://doi.org/10.20435/tellus.v21i45.753
  • Linguistic reality of indigenous students at an Amazonian university

    Denize de Souza Carneiro, Paula de Mattos Colares, Crislaine Castro de Sousa
    115-142
    DOI: https://doi.org/10.20435/tellus.v21i45.763
  • Ymyã-hu Nhandywa - the time of the chestnut: temporalities in life Kagwahiva Tenharin

    Jordeanes do Nascimento Araújo
    143-170
    DOI: https://doi.org/10.20435/tellus.v21i45.773
  • Kaingang Women and their-knowledge to do through handicraft: the interrelation between cosmology and knowledge

    Eliana Piaia, Joseane Carine Wedig
    171-191
    DOI: https://doi.org/10.20435/tellus.v21i45.755
  • Tikuna students in Manaus: between protagonism in the indigenous school and the silence of identities in the non-indigenous school

    Jucinôra Venâncio de Souza Araújo, Valéria Augusta Cerqueira de Medeiros Weigel, Altaci Corrêa Rubim
    193-218
    DOI: https://doi.org/10.20435/tellus.v21i45.766

Documentos

Escritos Indígenas

  • Pés no chão Universidade Federal da Grande Dourados (UFGD)

    Fabio Turibo
    233-234
    DOI: https://doi.org/10.20435/tellus.v21i45.810
  • Guerreiras

    Fabio Turibo
    235-236
    DOI: https://doi.org/10.20435/tellus.v21i45.811
  • História pra contar

    Fabio Turibo
    237
    DOI: https://doi.org/10.20435/tellus.v21i45.812